Вхід на сайт

Пошук

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 8

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




Понеділок, 20.05.2024, 10:57
Вітаю Вас Гість | RSS
Персональний сайт Лариси Бодяко
Головна | Реєстрація | Вхід
Каталог файлів


Головна » Файли » Позакласні заходи

Дискусія "Гендерна рівність. За чи проти"
[ Викачати з сервера (48.5 Kb) ] 02.01.2016, 18:49
Тема. Ґендерна рівність. За чи проти?
(Дискусія)
Мета: формувати суспільний світогляд особистості; закріпити розуміння нею понять «ґендер» та «ґендерна рівність», сприяти її ґендерній соціалізації; виховувати впевненість у собі.
Очікувані результати: розширення суспільного світогляду особистості; ґендерна соціалізація особистості, сформованість ціннісного ставлення до суспільства.
Методичне забезпечення: тлумачний словник; папір, маркери, вирізки з газет та журналів, дані соціологічного опитування.
Хід заходу
1. Вступне слово вчителя
Якими б не були людські суспільства, - примітивними чи розвинутими, осілими чи кочовими, войовничими чи миролюбними, багатими чи бідними, - усіх їх об’єднує незаперечний факт наявності двох найбільших категорій людей - чоловіків і жінок, а також те, що в культурі суспільства є сукупність ідей, ставлень, норм, моделей поведінки, традицій, які передаються від покоління до покоління, ціннісних уявлень про те, якими повинні бути чоловіки та жінки.
У ХІХ столітті відомий німецький філософ Артур Шопенгауер (1788-1860), представник волюнтаризму, стверджував: «Вже сам вигляд жіночої фігури показує, що вона не призначена для надто великої праці - ні духовної, ні тілесної. Вона відбуває обов’язки життя не дійсним, а страдницьким чином: муками пологів, піклуванням про дітей, покорою чоловіку, для якого вона має бути терплячою і підбадьорливою подругою. Вона не створена для вищих страждань, радощів і могутнього прояву сил; її життя має проходити спокійніше, не значніше і м’якше, ніж життя чоловіка, не стаючи власне від цього щасливішим чи нещаснішим».
Сформований ще в давнину стереотип міцно вкоренився в чоловічій свідомості. Та й самі жінки звикли залежати від чоловіків. Зараз будь-якою країною світу в більшості правлять чоловіки, у першу чергу, через те, що жінки не прагнуть першості.
Сьогодні досить часто на шпальтах газет, на радіо та телебаченні обговорюється питання про так звану ґендерну рівність.
- Що ж таке «ґендерна рівність» і чи існує вона в нашому суспільстві? Звернімося до тлумачного словника. Як він трактує поняття «ґендер», «ґендерна рівність», «ґендерна рівність», «ґендерна нерівність», ґендерна дискримінація? (Учні тлумачать поняття):
Ґендер - соціальна стать, сукупність поведінкових норм та позицій, які асоціюються з особами жіночої або чоловічої статі у певному суспільстві.
Ґендер - соціальний статус, який визначає індивідуальні можливості в освіті, в профдіяльності, доступі до влади, сімейні ролі.
Ґендерна дискримінація - нерівне ставлення до окремих працівників, які мають однакову кваліфікацію, показники продуктивності праці.
Ґендерна нерівність - така побудова суспільства, за якої різні соціальні групи (жінки й чоловіки) мають розбіжності, нерівні можливості в усіх сферах суспільного життя.
Ґендерна рівність (рівність статей) - рівність стартових умов, однакові можливості для особистісної самореалізації.
Ґендерне насильство - різновид агресивної поведінки, використання сили на основі ознак статі - від словесних образ та погроз - до фізичних побоїв (примушення до вступу в небажаний сексуальний зв’язок).
Вправа «Переваги та незручності»
(Учні об’єднуються в малі групи, окремо з хлопців та дівчат; ідеально, коли кількість хлопчачих та дівчачих груп буде однаковою. Всі групи хлопців складають перелік переваг та незручностей бути дівчиною. Дівчата роблять те саме щодо хлопців. В переліку повинна бути однакова кількість переваг та незручностей. На виконання завдання відводиться 10 хв. Групи хлопців об’єднуються з групами дівчат. Кожна група дівчат подає свій перелік групі хлопців і відповідає на зауваження хлопців. Після цього кожна група хлопців подає свій перелік групі дівчат і відповідає на зауваження дівчат).
Дискусія (запитання до дискусії):
- Чи легко ви знаходили переваги та незручності бути хлопцем чи дівчиною? Чому? Чому ні?
- Складаючи перелік переваг та незручностей, чи спіймали ви себе на тому, що деякі з них можна було б назвати дискримінаційними з точки зору статі?
- Як ви гадаєте, чи такого роду узагальнення є реальними? Чи дізнались ви про щось нове, чого не знали раніше?
Учитель. Сьогодні багатьох хвилює питання: що важливіше для дружини: підтримувати кар’єру чоловіка чи робити свою власну?
Упереджене ставлення до можливостей жінок працювати і здійснювати кар’єру легко пояснюється дуже поширеним і усталеним переконанням, що кожна жінка – це, насамперед, мати (особа, яка задля соціальної самореалізації повинна мати дітей).
Підтримують дане переконання:
- у Західній Африці – 79% опитаних;
- у Східній Європі – 68%;
- в Азії – 56%;
- у Західній Європі – 25%;
- у Північній Америці – 14%;
- в Україні – 70% (для самореалізації жінка обов’язково повинна мати дітей).
Вибудовується цікавий ланцюжок соціальних ролей жінок в українському суспільстві: діти → сім’я з відповідним обсягом неоплачуваної домашньої праці → внесок до сімейного доходу (працювати, але не робити кар’єру).
- Яким є ваше ставлення до такого підходу, таких тверджень? (відповіді старшокласників).
Учитель. Пропоную уважно послухати історію «Вона не працює»:
- Як багато у вас дітей? – запитав лікар.
- Народилось шістнадцять, але живе тільки дев’ять, - відповів він.
- Ваша жінка працює?
- Ні, вона залишається вдома.
- Розумію. Що вона робить впродовж дня?
- Ну, вона встає о четвертій ранку, приносить до хати воду і дрова, розпалює в кухні та готує сніданок. Потім вона йде до річки і там пере одяг. Після цього йде до міста, щоб забрати помелене зерно і купити потрібні продукти на ринку. Тоді приступає до готування обіду.
- Ви приходите на обід?
- Ні-ні. Вона виносить мені обід в поле, це кілометрів зо три від дому.
- А після цього?
- Опісля вона годує курей та поросят. І, звичайно, протягом дня вона також доглядає за дітьми. Потім вона готує нам їсти: і коли я приходжу додому, вечеря вже готова.
- Після вечері вона лягає спати?
- Ні, після вечері я лягаю спати, а вона ще виконує деяку хатню роботу допізна.
- Але ж Ви кажете, що ваша жінка не працює?
- Ні. Кажу ж вам, вона залишається вдома.
Запитання для дискусії:
- Чи є в даній життєвій ситуації щось таке, що здивувало вас?
- Чи є якісь певні види робіт, які мусять виконувати тільки чоловіки (жінки)?
- Якою може бути атмосфера у родинах з подібним ставленням до когось з членів?
Робота в групах «Розподіл ґендерних ролей в сім'ї».
Ґендерна нерівність існує в різних сферах людської діяльності - політиці, освіті, професійній діяльності, доступі до влади – і, в першу чергу, в сім'ї. У нашому суспільстві існує три типи сімей (в залежності від розподілу влади): патріархальні, матріархальні та егалітарні сім'ї.
Патріархальні сім'ї - сім'ї, главою в яких є батько; лише він розподіляє матеріальні ресурси і приймає життєво важливі рішення щодо дружини, дітей, усіх важливих проблем функціонування сімейного осередку; владу в родині має тільки він.
Матріархальні сім'ї - сім'ї, главою в яких є мати; лише вона розподіляє матеріальні ресурси і приймає життєво важливі рішення щодо чоловіка, дітей, усіх важливих проблем функціонування сімейного осередку; владу в родині має тільки вона.
Егалітарні сім'ї - сім'ї, в яких немає чітко вираженого голови, обов'язки розподіляються ситуативно, а рішення приймаються колегіально або передоручаються тому, хто компетентніший у розв'язанні певної проблеми.
Завдання першій групі: зобразіть патріархальну сім'ю; створіть колаж, використовуючи журнальні та газетні вирізки; опишіть, як розподіляються гендерні ролі в цій сім'ї, які її переваги та недоліки.
Завдання другій групі: зобразіть матріархальну сім'ю; створіть колаж, використовуючи журнальні та газетні вирізки; опишіть, як розподіляються ґендерні ролі в цій сім'ї, які її переваги та недоліки.
Завдання третій групі: зобразіть егалітарну сім'ю; створіть колаж, використовуючи журнальні та газетні вирізки; опишіть, як розподіляються ґендерні ролі в цій сім'ї, які її переваги та недоліки.
Дискусія (після завершення презентації роботи в групах):
- До якого типу належить ваша сім'я?
- Що особисто ви можете зробити у своїй сім'ї для оптимального розподілу обов'язків у ній?
- Хлопці, чи хотіли б ви виконувати всю роботу, яку роблять жінки? Чому?
- Які висновки ви зробили для себе особисто?
Учитель. - Що ви нового для себе відкрили в ході дискусії?
- Чи змінилось ваше власне розуміння проблеми ґендерної рівності в сучасному українському суспільстві?
Категорія: Позакласні заходи | Додав: larisa-bodyako
Переглядів: 609 | Завантажень: 38 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
avatar

Copyright MyCorp © 2024